Programcılıktan Networkcülüğe Geçiş


Blogumu takip eden herkesin bildiği üzere ben C#, WPF, MSSQL, ASP.NET ve DevExpress konusunda bildiklerimi, öğrekdikçe de öğrendiklerimi paylaşan bir garip programcıyım. Blog yazma fikri ilk kez aklıma düştüğünde şu anda olduğumdan 1500 kat daha hevesli ve idealisttim. Öğrendikçe, keşfettikçe ve aklımda yer ettikçe bir yere yazmam gerektiğini düşünüyordum ve bu yüzden KoDDefterim projesini hayata geçirmiş, daha sonra grup olarak hareket edemeyince MehmetKaplan.com blogumdan paylaşımlara başlamıştım. Bu süreçte Yazgelistir.com, CSharpNedir.com gibi sitelerde de makaleler yayınlamıştım. Hatta WPF konusunda Türkiye’nin MVP’si olmayı hedefliyordum🙂 Gel zaman git zaman programlamaya karşı hevesim ve duruşum değişti🙂 İş hayatımda yaşadığım değişiklikler ve programalamanın hayatımdan çaldığı zaman beni ağ alanına (network) itti. Yaklaşık iki yıldır hem çalıştığım şirkette, hem kendi dünyamda networkle ilgili bol bol okuyup öğrenmeye çalışıyor ve özellikle hacking\penetrasyon testleri gibi alanlarda kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Belki tüm bu arayışlarda kendimi bulma sürecimin getirisidir henüz bilmiyorum ama şu sıralar fırsat buldukça bunlara meylettiğimi söyleyebilirim ^^

Peki tüm bunları neden yazıyorum? Halen özellikle DevExpress konusunda geri dönüşler, soru ve sorunlar alıyorum. Bir süredir programlama alanında faaliyet göstermediğimden, ciddi yenilikler olmadıkça takip de etmiyorum. Bu nedenle bu türde soru ve sorunlara özellikle cevap ver(e)miyorum. Blog yazmaya başladığım günlerde hiç kimsenin girip bir şeyler bulacağını ummuyor ve hedeflemiyordum ama şu anki tabloya göre günde en az 200 kişi girip yazdıklarımda yararlı bir şeyler buluyor. Bu tablo beni gururlandırmakla birlikte biraz da sorumluluk yüklediği için kendimi açıklama gereği duyuyorum. Sıkılmadıysanız, devam etmek istiyorum =]

Bundan sonrası için ne olacak? Yine fırsat buldukça -ki pek fırsat olacağını sanmıyorum- programlamayla ilgili içerik paylaşmaya devam eceğim. Şu an .NET ile ilgili olmayacağını öngörmekle birlikte muhtemelen Ptyhon’la devam edeceğim ama henüz emin değilim. Öngördüğüm paylaşımlar öncelikle ağ üzerinde basitten orta düzeye, orta düzeyden gelişmişe kadar ciddi bir kaynak yaratmak olacak. Daha sonra bildiklerimi, öğrendiklerimi ipucu olarak aktarmaya başlayacağım.

Tüm bu vesileyle beni destekleyen, yanımda olan, olmayan ve özellikle eleştirenlere çoook teşekkür ederim. Umarım bundan sonra da yararlı bir şeyler yapabilirim🙂

Haydi bakalım! Eğlenceli ve bilgili zamanlara!

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

2 Responses to Programcılıktan Networkcülüğe Geçiş

  1. Selamlar hocam sessiz bir takipçin olarak network hack/security konularında paylaşacağın bilgileri beklemekteyim🙂

    Ufakta bir sorum var. Çok genel bir soru winformlarda devexpress’i etkin şekilde kullanmıştım. Uzun süredir de asp.net ten uzağım.Şimdi yeni bir projeye başlayacağım. Sizde devexpress kontrolleri kullanmak yavaşlatır mı sistemi? Çokça arkadaş telerik ve devex’ten yakınıyorlar da sayfa boyutunu arttırıyor diye.

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      selamlar, destek için teşekkürler ^^

      Winforms, WPF vb.de bileşenlerin hissedilen bir yavaşlığı olmaz ama web projelerinde olur. Olması da çok doğal çünkü ASP.NET kendi kütüphanesindeki bileşenleri bile çoook iyi optimize edilmeden kullandığımızda yavaşlık hissettiriyor. DevExpress gibi var olan nesneleri geliştirip, 10u 100 haline getiren bileşenlerin daha yavaş olarak algılanması çok doğal. Tabii burada iğneyi kendimize batırmalıyız. Çünkü gereksiz css, .JS, gereksiz nesne ve değişken kullanımı konusunda pek bir şey bilmediğimiz için optimize edemiyoruz. Bu konuda DevExpress’in forumlarında tatmin edecek kadar bilgi var🙂

      Son olarak; Telerik web bileşenleri konusunda DevExpress’ten daha hızlı ama ben Telerik’e bir türlü ısınamadım🙂 Bu hız da göreceli ve optimize etmekle ilgili.

Bir Cevap Yazın

