DevExpress ASPxTextBox’ın Password ve NullText Özellikleriyle Birlikte Kullanmak


Yavaştan buralara dönüyor olmanın haklı sevinciyle selamlar! =]

Geçenlerde DevExpress’in ASP.NET nesnelerinden biri olan ASPxTextBox’ın password özelliğini açıp, NullText özelliğine bir değer girdim ve NullText’in password özelliğiyle beraber kullanılamadığını fark ettim. Hiç şüphesiz, bu DevEx için bir bugdı ve daha önce karşılaşmış olabileceği şüphesiyle DevEx forumlarında araştırdım; evet, bir bug. Sonucunda, nasıl bir yol izlenmesi gerektiğiyle ilgili birkaç satırlık Javascript paylaşılmış. Öncelikle, script kısmı (daha önce script kullanmadıysanız, <body>den önce yazabilirsiniz):

<script language=”javascript”>

function IsOldIE() {
return ASPxClientUtils.ie && (ASPxClientUtils.browserMajorVersion < 9);
}

function SetInputType(input, newTypeValue) {
if (IsOldIE())
//Only for IE 8
input.attributes(“type”).nodeValue = newTypeValue;
else
input.type = newTypeValue;
}

function txtPassword_Init(s, e) {
if (s.GetText() != “”)
SetInputType(s.GetInputElement(), “password”);
}

function txtPassword_GotFocus(s, e) {
SetInputType(s.GetInputElement(), “password”);
}

function txtPassword_LostFocus(s, e) {
if (s.GetText() == “”)
SetInputType(s.GetInputElement(), “”);
}
</script>

 

HTML kısmı:

<dx:ASPxTextBox ID=”txtPassword” runat=”server” NullText=”Password”
Width=”170px”>
<ClientSideEvents
Init=”txtPassword_Init”
GotFocus=”txtPassword_GotFocus”
LostFocus=”txtPassword_LostFocus” />
</dx:ASPxTextBox>

Artık password özelliğimizi nulltext özelliğimizle birlikte doyasıya kullanabiliriz. =]

Konuyla ilgili DevExpress kaynağı: http://devexpress.com/Support/Center/p/S131728.aspx

 

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

One Response to DevExpress ASPxTextBox’ın Password ve NullText Özellikleriyle Birlikte Kullanmak

  1. Fırat Software Engineer diyor ki:

    Belki konu yeri değil ama ben bulamadım aradığım konuyu. Sorum şöyle devexpress kullanarak bş web projesi yapıyorum .Listbox kullandım bir yerde listbox ın multi column özelliği ile birden fazla sütun ekleye biliyorum.İsteğim şöyle bişey örneğin a sütununda marka adları var b sutununda ise a sütununa tıklandığında o sütunda tıklanan veriye özel modeller gelicek böyle bir yapı yapılabilirmi.Nette araştırdım ajax javascript falan dediler.Acaba listboxun böyle bir özelliği varmı diye sorayım dedim

Bir Cevap Yazın

