ASP.NET & DevExpress Publish


Eveet, daha önce DevExpress’in Kullanımı ve DevExpress Tasarılarında Publish Hatası adlı iki yazı yayınlamıştım. Bu iki yazının da işine yaramadığı arkadaşlar olacak ki sürekli yorum olarak, eposta olarak geri dönüşler alıyorum. En iyisi ASP.NET’i IIS’e publish edip DLL hatası alanlar için küçük bir ipucu verelim ve konuyu kapatalım. DevExpress’in kullandığınız tüm DLL’lerini eğer ‘Bin’ klasörüne kopyalarsanız, IIS onları görüp bileşenlerin çalışmalarını sağlayacaktır. DevExpress DLL’lerinin bulunduğu yol şöyledir: C:\Program Files (x86)\DevExpress 2009.2\Components\Sources\DevExpress.DLL bu yol üzerinden DLL’leri kopyalayabilir ya da DLL’leri local copy olarak düzenleyebilirsiniz.

Haydi kolay gelsin.

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

10 Responses to ASP.NET & DevExpress Publish

  1. sinan diyor ki:

    Desktop uygulamalarında exe nin yanına dll leri atmama ragman program çalışmıyor sorun ne olabilir acaba dexexpress icin farklı birşeyler kurmak mı gerekiyor ?_

  2. tr61 diyor ki:

    Hocam Merhabalar
    Copy Local Özelliğini Visual Studio 2008 De Göremedim Rica Etsem Bu Özelliği Tam Olarak Nerede Bulacağımı Söylebilirmisiniz ?

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhabalar,

      Açıkçası şu an tam hatırlayamıyorum, yüklü de değil. Ama web.config’de copy to olmalı. O muydu tam hatırlayamıyorum.

      Ya da DevExpress’in bin klasörüne kullandığınız DLL’leri kopyalayabilirsiniz.

  3. smy diyor ki:

    tr61 refeanslar klasöründe referans üzerinde sağ klic properties de yazıyor.
    Mehmet Kaplan bende copy local false ve pasif halde,true yapmama izin vermiyor,devexpress orjinal neden olabilir?

  4. Fırat Software Engineer diyor ki:

    Bende devexpress tool larını ve bi süre xaf kısmını kullandım .Tool ları kullandığımda başka pc de dll olmadığı için tool lar hata veriyordu.Bende add referance ile dll leri eklemeye çalıştım.Fakat sürüm hatası verdi galiba . Bendeki v12.1… visual studio ise 2010 acaba devexpress 2010 mu kurucam yoksa başka bir sıkıntımı var ?

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhabalar,

      Eğer aynı sürümü olmadığı sürece hata verir. VS2010 yada 2012 ayırt etmeden çalışıyor olmalı.

      • Fırat Software Engineer diyor ki:

        yok olmadı vs 2012 profesyonel orjinal kurdum bu sefer kabul etti referans sıkıntısı olmadı 50 mb a yakın dll seçtim hepsini atmadım tek tek denedim eksik olanları attım şu anda uygulama çalışıyor başka pc lerde.

  5. eyüp diyor ki:

    Projeimi publish yapıyorum fakat lokal bilgisyara kurulum sırasında bitmek tükenmek bilmeyen dll istiyorum devexpresin tüm dll ni ekledim şimdide windows dll istmeye başladı acil yarıdım lütfen

Bir Cevap Yazın

