İpinUcu ~ 62 – WPF DevExpress ComboBoxEdit Kullanımı


WPF DevExpress ComboBoxEdit Kullanımı konusuyla ilgili örnek VS 2010 ve DevExpress 2010 sürümüyle gerçekleştirilmiştir.

XAML:

<dxe:ComboBoxEdit  Name=”comboBoxEdit1″ Width=”130″ Height=”20″ SelectedIndexChanged=”comboBoxEdit1_SelectedIndexChanged” />

Üzerindeki değerlerin değiştirilmesini engellemek için:

IsTextEditable=”False”

Değer girmek için:

comboBoxEdit1.Items.Add(“mehmet kaplan”);

comboBoxEdit1.Items.Add(“devexpress comboboxedit”);

İstenilen değeri seçmek için:

comboBoxEdit1.SelectedIndex = 1;

Değer değiştirildiğinde seçili olan değeri almak için:

private void comboBoxEdit1_SelectedIndexChanged(object sender, RoutedEventArgs e)        {            MessageBox.Show(comboBoxEdit1.SelectedItem.ToString());        }

Daha fazla bilgi için aşağıdaki bağlantıyı İnternet Explorer’da açınız:

http://demos.devexpress.com/DXEditorsDemos/

Haydi kolay gelsin.

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

6 Responses to İpinUcu ~ 62 – WPF DevExpress ComboBoxEdit Kullanımı

  1. altugduygulu diyor ki:

    merhaba,
    devxpress’in asp.net kontrolünde şu şekilde ekleme yapabiliyordum. (arka planda kod tutmak için)
    cbBolge.Items.Insert(new dxEd….(kod,text));

    fakat wpf ve silverlight da bulamadım kullanımını. Biliyor musunuz ?
    iyi çalışmalar!

  2. altugduygulu diyor ki:

    merhaba,
    biraz geç oldu ama kusura bakma.
    aslında senin yazdığın koddan bahsetmiyorum.senin yazdığın yöntem ile sadece index tutabiliyoruz (int değer aldığı için).
    devx asp.net kontrolünde şu şekilde ekleme yapabiliyordum;
    combobox1.Items.Insert(new ListEditItem(“kod”,”text”));
    silverlight’ta bulamamıştım bu şekilde bir ekleme yöntemi ama neyse, gerek kalmadı:)
    iyi çalışmalar!

  3. Yusuf ÖZKUL diyor ki:

    İyi Günler Hocam..Ben ComboBoxEdit nesnesine SQL veritabanında ki verileri Linq to Sql yoluyla çekmek istiyorum istiyorum ama olmuyor..
    Ör;Veritabanımda tbl_ustaTur(id,ustatur) diye bir tablom var tablodaki ustatur alanını getirtemiyorum..Normalde ComboBox kulllansam ;

    LinqDataContext dc = new LinqDataContext();
    var usta = from u in dc.tbl_ustaTurs select u.ustaTur;
    comboBox2.DataSource = usta;
    veriler geliyor ama ComboBoxEdit nesnesini kullandığımda dataSource komutu çıkmıyor DataBindings komutu geliyor..Haliyle de verileri de çekemiyorum bunu nasıl yapabilirim..Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim..

  4. Furkan diyor ki:

    Merhaba hocam,
    win combobox ile comboBox2.DataSource = dt (datatable) ile bilgilerimizi çekiyorduk.

    Ancak comboboxedir kontrolünde datasource yok,databindings var. benim access den bilgi çekerken nasıl yazmam gerekiyor.

    Şimdiden teşekkür ederim

Bir Cevap Yazın

