İpinUcu ~ 27 – WPF Oylama Nesnesi Kullanımı (Rating Control)


WPF Oylama Nesnesi Biçemi (Rating Control) için tasarınızde WPFToolKit’in eklenmiş olması gerekiyor. WPFToolKit’i CodePlex’den edinebilirsiniz.

Gelelim oylama nesnemize! Tasarımıza wpftoolkit’i ekledikten sonra:

XAML tarafına geçiyoruz ve şu şekilde bir ekleme yapıyoruz (Bu eklemeyi en başta, hemen Window’un altına yapıyoruz):

xmlns:toolkit=”clr-namespace:System.Windows.Controls;assembly=System.Windows.Controls.Input.Toolkit”

Nesnemizi XAML tarafında şu şekilde oluşturuyoruz:

<toolkit:Rating x:Name=”oylamaNesnesi”  VerticalAlignment=”Top” Height=”27″
Margin=”0,431,94,0″ Width=”100″ HorizontalAlignment=”Right” Foreground=”Yellow”>
<toolkit:RatingItem Content=””/>
<toolkit:RatingItem Content=””/>
<toolkit:RatingItem Content=””/>
<toolkit:RatingItem Content=””/>
<toolkit:RatingItem Content=””/>
</toolkit:Rating>

Her bir RatingItem, yıldızı simgeliyor. ForeGround özelliği, yıldızın dolu olduğu durumda hangi rengi alacağını belirliyor.

Eğer veri tabanı ya da benzeri işlemleri RatingControl’ü kullanmak istiyorsanız, alacağı değeri “nesneadi.Value” özelliğine değer ataması yaparak gerçekleştirebilirsiniz. Value özelliği double türündendir. Bu yüzden int türünden yapacağınız atamaları double’a çevirmeyi unutmayınız.

Reklamlar

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: