DevExpress’in Kullanımı (using a DevExpress)


DevExpress’in Kullanımı (using a DevExpress) isimli bir yazı yazma gereği duyuyorum çünkü arama motorlarının istatistiklerinde karşımıza çok çıkıyor. Kuramsal bilgileri bırakıp işimize yarayacak kısmına geçelim:

  • DevExpress.Com adresine gidip Demo sürümünü indirebilir ya da çalıştığınız alana göre (WPF, C#, ASP.NET, Silverlight vb.) satın alabilirsiniz,
  • Kurduktan sonra ToolBox’ta DevExpress başlığı altında nesneler karşımıza çıkacaktır. DevExpress kategorisindeki nesneler, DevExpress’in özel DLL’lerini kullanır. O nesneyi kullanmak için Form’a sürüklediğinizde referans alınan DLL’lere DevExpress’in DLL’leri otomatik olarak yüklenecektir. Eğer o DLL’leri kaldırırsanız nesneleri bulamayacağından çalışmayacaktır. Bunun yanında, yazdığınız programın çalışacağı (kullanıcı tarafından bahsediyorum) ortamda büyük olasılıkla DevExpress DLL’leri olmayacağından publish ederken kullandığınız DLL’leri Required olarak seçmelisiniz. Bunun için; Visual Studio’daki Tasarınızda özelliklere gelin, Publish sekmesine geçin, Application Files’a tıklayın ve kullandığınız DLL’leri Download Groub’unu Required yapın.

Elbette kullanımlarıyla ilgili bilgileri bloğumdan bulabilirsiniz.

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

40 Responses to DevExpress’in Kullanımı (using a DevExpress)

  1. ihsan salcan diyor ki:

    selam mehmet bey

    birsey ogrenmek istiyorum ya sayfa yapsıını sabit tutmak istiyorum soyle yani sayfa açıldıgında sayfa ne buyuye bilsin nede kuculebilsin yani sabit kalmasını nasıl saglarım. aspx ile ugrasıyorum ayrıca

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      asp.net’in böyle bir özelliği yok diye biliyorum. ama bunu modal window, popup window kullanarak yapabilirsin. DevExpress’in böyle pencereleri var. hatta benim bloğumumda anlatımları da var.

      illaki klasik sayfalarla yapmak istiyorum diyorsan Java Script kullanman gerekiyor. Popup Pencereleri ve Java Script Forumlarını incelemeni öneririm.

  2. Esra Kendir diyor ki:

    Mrb Mehmet Bey;

    Bende birşey öğrenmek istiyorum.PivotGridControl’un “KPIGraphic” böyle bir özelliği var ben bunu projeme uygulamak istiyorum fakat bir türlü yapamadım acaba bununla ilgili bilginiz varsa örnekle anlatırmısınız.
    Teşekkürler..

  3. Esra Kendir diyor ki:

    Teşekkür ederim.Fakat ben bu demoyu incelemiştim.Burada olapcube ileilgili örnek yapılmıs bende sqlden direk verileri cekiyorum.Ama ne yazıkki değerim hep +- çıkıyor.Ben face özelliğini almıştım hala güldüremedim:):)

  4. Esra Kendir diyor ki:

    Teşekkür ederim sevinirim.

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Bir Teamviewer’la bağlanıp deneyelim mi? Ben genelde kod tarafında oluşturuyorum bana örnek gerek.

      • Esra Kendir diyor ki:

        Valla süper olurdu fakat keşke teamviewerde yakalanmamış olsaydım.30 saniyede bi kopuyorum.
        Bende kod tarafında oluşturmaya calışıyorum ama örnek derken nasıl bi örnek. olmazsa ben bi kodlarımı toparlayım projeyi size mail atayım sizin içinde uygunsa..

      • Mehmet KAPLAN diyor ki:

        Tamam öyle deneyelim.

  5. Geri bildirim: WordPress’in 2010 İncelemesi « Mehmet KAPLAN

  6. Geri bildirim: DevExpress Tasarılarında (Proje) Publish Hatası « Mehmet KAPLAN

  7. esra diyor ki:

    CustomSummary buymus bhe:)

  8. esra diyor ki:

    Merhaba Mehmet bey ,devexpress export grid ile alakalı bi sorum olacaktı ..
    ASPxGridViewExporter1 kullanıyorum..

    <asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl='’
    Width=”50px” Height=”50px” />

    resim column u bu şekilde çekiyorum..
    fakat export yaptığım zaman resimleri export edemiyorum excele..bayadır uğraşıyorum fikrinizi alabilirmiyim ..

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhaba,

      Bana söz konusu grid’in, export’un kodlarını ve ekran görüntüsünü bir gönderir misiniz?

      • esra diyor ki:

        ASPxGridViewExporter1.FileName = “Rapor”
        RaporASPxGridView.DetailRows.ExpandAllRows()
        ASPxGridViewExporter1.WriteXlsToResponse(New XlsExportOptions(False, True))

        ekran çıktım iç içe grid şeklinde ve resim column u binary column şeklinde..
        yeterli değilse bildi projeyide yollayabilirim iletişim adresi verirseniz..

  9. esra diyor ki:

    Client side kodları..

    <dx:ASPxButton ID="ResimASPxButton" ToolTip="Resmi büyütmek için tıklayınız." CommandName="ResimBuyut"
    runat="server" ImageUrl='’
    Image-Height=”60px” Image-Width=”60px” />

  10. Cihan diyor ki:

    merhaba,
    c sharp ta treewiew i.in dev express kullanmak istiyorum acaba nasıl kullanabilirim

  11. Murat diyor ki:

    Merhaba,
    ben devexpress dataview ini kullanıyorum

    websitesine atınca error creating control hatasını alıyorum

    + projeyi başka bilgisayarda açıncada aynı hatayı alıyorum

    onuda geçtim devexpress i bilgisayardan kaldırıyorum tekrar error creating control diyor

    ben bu sorunu nasıl çözebilirim ?

  12. Murat diyor ki:

    yok ne setup ını kurması pc de kurulu siteye atınca hata veriyor + başka pc de de proje açılmıyor dev express kurmadan aynı hatayı veriyor.

  13. Burcu diyor ki:

    Merhaba Mehmet Bey.
    DevExpress’in 11.2.11 sürümünü yeni kullanmaya başladım.Belki biliyorsunuzdur. Bu sürümde aynı anda web ve windows projesi geliştirebiliyoruz. DevExpress her sınıfı database e dönüştürüyor. Fakat database ile ilgi olmayan bir sınıf oluşturamıyorum. Mesela kullanıcıdan bir sayı alıcam ama ben bunu database e kaydetmek istemiyorum. Eğer bir bilginiz varsa paylaşabilirmisiniz.
    İyi günler

  14. Ahmet diyor ki:

    Meraba Mehmet bey,
    Dev Express ile bir windows uygulaması yaptım.başka makineye götürdüğümdde devexpress component hatası vermek tedir. bu devexpress dll leri program içine gömme şansımız yokmu

      • Ahmet diyor ki:

        Mehmet Bey, sizin belirttiğiniz gibi App Properties’den Publish sekmesindeki Application Files’e butonuyle açılan penceredeki DevExpress DLL’lerinin Download Group alanındaki değerlerin hepsini Required yaptım. Fakat sorunum devam etmektede. bilemiyorum nasıl olcak başka bir ayar yapılmasına gerek var mı?

        teşekkürler.

      • Mehmet KAPLAN diyor ki:

        Eğer olması gerektiği gibi yaptıysanız çalışır. Sıkıntı olacağını sanmıyorum.
        İkinci bir yol, kullandığınız DLL’leri EXE’nin bulunduğu yere elle yapıştırmak. Kendi bilgisayarınızdaki DevExpress DLL’lerini kopyalayabilirsiniz. c:\Program Files\DevEx\Bin\Source gibi bir yolda DLL leri bulabilirsiniz.

  15. Yıldırım diyor ki:

    Mehmet Bey öncelikle teşekkürler.
    Ben devexpress ile hazırladığım formdaki bilgilerin valudation ile kontrol etmek istiyorum. Butonum asp butonu. Asp butonu ile devexpress formunu nasıl kontrol ederım? Cunku devexpressın butonunu kullandıgımda hata vermıyor fakat asp butonunu kullanırsam hata verıyor. Yardımcı olursanız sevınırım tesekkurler.

  16. Can diyor ki:

    Merhabalar;
    Ben devexpress’de hazır companent kullandım.Randevu programı yaptım takvimli olan companent. Türkçede yaptım ama ben bunu veritabanına kaydetmek istiyorum. Nasıl yapmam lazım bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler.

  17. didem diyor ki:

    Merhaba Mehmet Bey ,
    devexpress demo center 15.2 iyi lokalimde çalıştıramıyorum şu ahatayı alıyorum yardımcı olursanız sevinirim teşekürler
    Unable to open the physical file “C:\Users\Public\Documents\DevExpress Demos 15.2\Components\ASP.NET\CS\ASPxGridViewDemos\App_Data\NWind.mdf”. Operating system error 5: “5(Access is denied.)”.
    An attempt to attach an auto-named database for file C:\Users\Public\Documents\DevExpress Demos 15.2\Components\ASP.NET\CS\ASPxGridViewDemos\App_Data\NWind.mdf failed. A database with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is located on UNC share.

  18. Mehmet KAPLAN diyor ki:

    Merhaba Didem,

    Bu DevExpress’te alınan eski bir hata ve SQL ile ilgili. Örnek datayı çalıştırabilecek bir ortam olmamasından kaynaklanıyor. Aşağıdaki bağlantıda konuya dair çözüm var:

    https://www.devexpress.com/Support/Center/Question/Details/Q421056

Bir Cevap Yazın

