DevExpress defaultLookAndFeel Nesnesi ve Temalar (Skins)


DevExpress’in tüm nesnelerinde belirli bir tema kullanmak istediğinizde defaultLookAndFeel nesnesini kullanabilirsiniz.

Toolbox’tan defaultLookAndFeel nesnesini ekleyin ve Look And Feel özelliğinden SkinName özelliğini istediğiniz gibi değiştirin. Yaptığınız değişiklik tüm DevExpress nesnelerinde uygulanır.

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

6 Responses to DevExpress defaultLookAndFeel Nesnesi ve Temalar (Skins)

  1. Yusuf diyor ki:

    İyi Günler Mehmet Hocam benim aklıma birşey takıldı.Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum..
    Şimdi ben projeme defaultLookAndFeel nesnesini ekliyorum..Ve SkinName özelliğini değiştirip programı çalıştırdığımda hata veriyor bunu nasıl önleyebilirim resimleri upload ettim incelerseniz daha iyi anlayacağınıza inanıyorum🙂
    Link;

    http://www.upload.gen.tr/resim.php/www/nflk3irn/G__r__nt___1.jpg.html

    http://www.upload.gen.tr/resim.php/www/nflk3irn/G__r__nt___2.png.html

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhaba,

      Tasarınızda bu formun olduğu yerden başka defaultandlookandfeel var mı?

      • Yusuf ÖZKUL diyor ki:

        Evet vardı Mehmet Hocam.Şimdi bu yazınızı okuduktan sonra yeni bir proje açtım ve sadece bir yerde kullandım hatadan kurtuldum🙂 Ama ben diğer formlarda da defaultLookAndFeel Nesnesini kullanmak istiyorum bu hatadan nasıl kurtulabilirim..Yardımlarınız için size çok teşekkür ederim.

      • Mehmet KAPLAN diyor ki:

        Diğer formlarda neden defaultlookandfeel kullanacaksınız ki? Zaten tasarıda bir tane defaultlookandfeel varsa, her nesne varsayılan temayı alır. nesneye özel tema değişikliğini de yapabilirsiniz. İkinci, üçüncü defaultlookandfeel lerle de yaparsınız ama tasarınız hata verir. Çalışır ama hata alırsınız.

  2. Yusuf ÖZKUL diyor ki:

    Hocam Ben DevExpress Components ‘ini aşağı yukarı 1 aydan beri kullanıyorum eksik yönlerimi mazur görün🙂 Şimdi birinci formda kullandığım temayı diğer bir formda kullanmak istemiyordum.

    Nesneye özel tema değişikliğini de Properties teki LookAndFeel’den yapabiliyorum ama ikinci bir formumda birinci formdan farklı bir tema kullanmak isteyince bütün Nesnelerin SkinName’ lerini tek tek değiştirmem gerekiyordu işin kolayına kaçmak için defaultlookandfeel nesnesini kullandım🙂🙂 Dediğiniz gibi program çalışıyor ama hata veriyor..Mecburen tek tek değiştireceğim artık..Verdiğiniz bilgiler için size çok teşekkür ederimçç

Bir Cevap Yazın

