ASP.NET'te Ajax Kullanımı (Script Manager and UpdatePanel)


ASP.NET’te ajax kullanmak için Visual Studio 2005 ve üzeri bir sürüm kullanıyor olmanız gerekir. Kullandığınız varsayarak:

Toolbox’taki Ajax kategorisinden bir Script Manager ekleyin. Hemen altına bir de UpdatePanel nesnesi ekleyin. Ajax’ın altında çalışmasını istediğiniz nesnelerinizi UpdatePanel’in içine atarsanız o nesneler Ajax’ta çalışacaktır.

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

15 Responses to ASP.NET'te Ajax Kullanımı (Script Manager and UpdatePanel)

  1. ersin diyor ki:

    bilgiler için teşekkürler..
    birşey sorucaktım,, updatepanel e attıktan sonra mesela texboxın içinin boş olmamamısını istiyorum nasıl ilişkilendiriceğim???

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Bir ilişkilendirme yapmanız gerek yok, TextBox’a varsayılan değer girin, boş gelmesin. Soruyu da anlayamadım.

      • ersin diyor ki:

        sunu demek istedim şimdi iki tane textbox olsun ,mesela adam birinci sine birşey yazmadan ikincisine tıkarsa ilki nin yanına yazdırcam bunu boş geçemezsiniz diye bunu nasıl yapabilirm…teşekkürler

      • Mehmet KAPLAN diyor ki:

        Aslında birkaç satırlık bir JavaScript’le hızlı bir şekilde halledebilirsiniz ama eğer bilmiyorsanız, şöyle yapın:

        İkinci TextBox’a Focus \ Enter olayı gerçekleştiğinde birincisi boşsa label’la uyarı versin.

  2. ersin diyor ki:

    teşekkür ederim cevap verdğiğinz için son bi sorum olacak.
    şimdik javascript yazcam fakat şöle bi sorun var.şu genel tanımlanan prototype javascriptini aldım ekledim projeye ben bu texboxları kontrol edeceğim kodu tam olarak nereye yazıcağım sölerseniz sevinirm…

  3. özge diyor ki:

    Popup sayfasında bir textbox bir de buton var bu butona tıklayınca kaydedicek veritabanı. Ama postback olduğundan tuttuğu id yi kaybediyor bunu nasıl önlerim ScriptManager.registerstartupscript bununla mı yapıcam eğer bununlaysa nasıl yapıcam yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler.

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Size de merhaba!

      Popup sayfasındayken tutacağınız ID’yi anlamadım ama sonuçta bir değer:

      Eğer sayfa git gel yaptığında bile kalsın istiyorsanız, o sayfa içinde static bir int değeri tanımlayıp değeri orada tutabilirsiniz. İkinci seçenek Session’da tutmak. Yol çok.

  4. özge diyor ki:

    şimdi şöyle anasayfamda gridview var ve bu gridviewde oluşturduğum kritere göre linkler var bu linklere basınca popup açılıyor aynı sayfa içinde yensdesign sitesindeki gibi,şimdi bu popup da bir textbox bir de buton var butonun işlevi kayıt etmek için. ben Hiddenle tıklanan linkin uniq id sini tutuyom yani id ye ait link açılıyor diyim onun içine de textboxdaki veriyi kaydetmek amacım ama butona tıklayınca postback oluyor sayfa ve tıklanılan id yi almıyor da hep aynı idyi alıyor.

    yani id=1 diyelim buna “aa” yazdım mesela
    id=1 “bbb” oluyor halbuki id=2 olmalı gibi.

    anlatabilmişimdir umarım.

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Tamam, bu ID’leri tuttuğunuz değişkeni herhangi bir olayın için değil, Page’in içinde tanımlayın ve static yapın. Postback olsa bile değer silinemz.

  5. özge diyor ki:

    Source kısmında jquery ile ben değeri tutuyorum.Hidden değerine id yi atıyorum source kısmında jquery koduyla, kod kısmında da burda yazdığım jquery methodunu yazıyorum id ye de gidviewde tıkladığım idyi atıyorum ama verştabanına neden aynı idye yazıyor anlamıyorum.

  6. özge diyor ki:

    aslında id boş dönüyor da diyebiliriz.

  7. Geri bildirim: Ajax Nedir ? Nerelerde Kullanılır ? | Web Araçları

  8. Geri bildirim: AJAX TEKNOLOJİLERİ | Recep Savaç

Bir Cevap Yazın

