DevExpress WinForms GridView’dan Excel’e Aktarım


SaveFileDialog nesnesi oluşturun ve özelliklerini aşağıdaki şekilde değiştirin.

saveFileDialog1.Title = “Kaydet”;

saveFileDialog1.DefaultExt = “xls”;

//Benim aktaracağım tablonun adı Stoklar olduğu için onunla başladı ve sonuna bugünün tarihini yazdırdım, siz bunu değiştirebilirsiniz.

saveFileDialog1.FileName = “Stoklar (” + DateTime.Now.Day + “.” + DateTime.Now.Month + “.” + DateTime.Now.Year + “)”;

//Yalnızca XLS ve XLSX dosyalarının açılabileceğini yazdım.

saveFileDialog1.Filter = “XLS Dosyaları (*.xls)|*.xls”;

saveFileDialog1.InitialDirectory = “c:”;

//eğer saveFileDiaolog1 açıldığında Evet’e tıklanırsa

if (saveFileDialog1.ShowDialog () == DialogResult.OK)

{

DevExpress.XtraPrinting.XlsExportOptions _Options = new DevExpress.XtraPrinting.XlsExportOptions();

_Options.SheetName = “Stoklar (” + DateTime.Now.Day + “.” + DateTime.Now.Month + “.” + DateTime.Now.Year + “)”;

gridView1.ExportToXls(saveFileDialog1.FileName,_Options);

if (MessageBox.Show(“Aktarılan dosyayı şimdi görmek ister misiniz?”, “Excel dosyası”, MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question) == DialogResult.Yes)

{

//Kaydedilen Excel Dosyasını açar.

System.Diagnostics.Process.Start(saveFileDialog1.FileName);

}

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr https://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

12 Responses to DevExpress WinForms GridView’dan Excel’e Aktarım

  1. ihsan salcan diyor ki:

    Merhaba ;

    ben devexpres yeni başladım sunu yapmak istiyorum aspxgridwiev de görünen dataları excel aktarmak istiyorum bana bu konuda yardımcı olmanızı bekliyorum teşekkürler şimdiden

  2. betarc diyor ki:

    merhaba,

    exele gonderdigimiz grid datasının basına gridin bulundugu ekranda bulunan parameterleri(orn. textbox bilgisi olabilir) de gonderebilmenin yolu var mıdır?

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      “grid datasının basına gridin bulundugu ekranda bulunan parameterleri(orn. textbox bilgisi olabilir)”den kastınız nedir? Anladığımı sanmıyorum?

      Grid’den bağımsız olarak textbox, combobox gibi nesneler var ve onları da mı yazdırmak istiyorsunuz?

  3. Onur diyor ki:

    çok yararlı oldu cidden 2 dk da direk kopyalayıp kullandım, eyvallah

  4. asd diyor ki:

    tşk bende kullandım

  5. serhat diyor ki:

    Hocam bu excele yolllama meselesi çok iyi güzel de.programı setup haline geritip başka bi bilgisayara kurduğumda hata alıyorum.Hangi dll’leri assembly etmem gerektiğini söylerseniz çok müteşekkir olurum.

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhabalar,
      Sıkıntı devam ediyorsa bakabiliriz, etmiyorsa dönüş yapar mısınız?

      Teşekkürler.

      • serhat diyor ki:

        Sıkıntı çözüldü hocam…Setup oluştururken xtraPrinting.dll dosyasını assembly olarak ekleyince problem ortadan kalkıyor

      • Mehmet KAPLAN diyor ki:

        Evt, ne yazik ki DX kullaniyorsaniz o nesnelere ait tum DLLleri uygulamanin calisacagi yere koymaniz gerekiyor.

  6. hakan diyor ki:

    hacı eline saglık 10 numara 5 yıldız olmuş

  7. Mustafa diyor ki:

    Sayın hocam merhaba
    yazdığınızı aynen uyguladım ancak sadece bir satır aktarıyor bunun sebebi ne olabilir
    saygılar sunarım

  8. Mehmet KAPLAN diyor ki:

    breakpoint koyarak adım adım ilerleyiniz. grid’de ne varsa devex onu alıyor.

Bir Cevap Yazın

