GridView'da seçilen satırdaki bilgileri okuma \ alma \ ulaşma


Daha farklı alma yöntemleri de vardır.

gridView1.FocusedRowHandle özelliğini seçilenin index’i olarak anlayabilirsiniz.

System.Data.DataRow row = gridView1.GetDataRow(gridView1.FocusedRowHandle);

txtStokKodu.Text = row[0].ToString();

txtStokAdi.Text = row[1].ToString();

txtOlcuBirimi.Text = row[2].ToString();

txtEnYuksek.Text = row[3].ToString();

txtEnDusuk.Text = row[4].ToString();

Hakkında Mehmet KAPLAN
mehmet.kaplan@hotmail.com.tr http://mehmetkaplan.wordpress.com/mehmetkaplan/

17 Responses to GridView'da seçilen satırdaki bilgileri okuma \ alma \ ulaşma

  1. Cem ÖZTÜRK diyor ki:

    Üstat ellerin dert görmesin verdiğin bilgiler ilaç gibi :) Fakat C# ile verdiğin bu örneği mümkünse VB şeklinde verebilir misin ?
    İyi çalışmalar…

  2. smy diyor ki:

    Gridviewde veri girişi yapıyorum,1 satırı giriyorum grid alta otomatik boş bir satır açıyor,kullanıcı veri girecekse açması güzel ancak girmeyecekse o boş satır yüzünden db ye kayıt yapamıyorum,nesnesnin bir örneğine ayarlanamadı hatası veriyor.Bunu nasıl engellerim?

  3. smy diyor ki:

    gridViewTeklif.SetFocusedRowCellValue(“Maliyet”, double.Parse(Maliyet.ToString(“#.00″))); maliyet 1,5 ise 1,50 şeklide yazmak istiyorum.
    Kolonları aşağıdaki gibi kodda oluşturdum
    gridViewTeklif.Columns[(int)eTeklif.Maliyet].DisplayFormat.FormatString = “N2″;
    gridViewTeklif.Columns[(int)eTeklif.Maliyet].DisplayFormat.FormatType = DevExpress.Utils.FormatType.Numeric;

    Buna rağmen istediğim formatta gösteremiyorum,neden olabilir?

  4. hokicik diyor ki:

    iyi de getdatarow metoduna bi türlü ulaşamadım. hangi olaylarda aktif bu metot?

  5. Help diyor ki:

    kodu denedim hata verdi. Double Click Olayında almak istiyorum bilgileri.
    Hata : Nesne başvurusu bir nesnenin örneğine ayarlanmadı.

    private void grd_ServisListele_DoubleClick(object sender, EventArgs e)
    {
    System.Data.DataRow row = gridView1.GetDataRow(gridView1.FocusedRowHandle);
    label1.Text = row[0].ToString();
    }

  6. ahmet diyor ki:

    iyi geceler üstad. Bende devexpress şöyle bir inceleyinde projelerimde kullanayım dedim.Hemen testlere başladım. İlk olark hemen Master-detay olayı ve seçili satırdaki veriyi alma işleminin testleri ile başladık. Master-detay oldu gibi. Ancak ilginç bir durum var.İlk kodlamada master tablomuzun field isimlerini RUN DESIGNER kısmından düzenledik ve tamam. Ancak detay tablonun field isimleri direk veritabanından geldiği gibi oldu. Sonra gridview2 yanıda birde level adı varmış. Oluşturduğumuz dataset.relation koduna bu isimi verdik düzeldi. Buraya kadar tamam ancak şimdide master ve detay datagridleri üzerinde seçili olan satırdaki bir bilgiyi almak.master için rowClick olayına “gridview1.focused.value.Tostring();” kodu ile oluyor ama gridview2 (detay) için bunu yapamadık. Yani kodlarla gridview2 ye hiç ulaşamıyoruz. DESİGNER kısmındanda gridvew2 için yapılan hiçbir değişikliğ program üzerinde çalşmaya başlayan detay gridinde uygulanmıyor. Yardımlarını bekliyorum….

    • Mehmet KAPLAN diyor ki:

      Merhabalar,

      Sıkıntı devam ediyorsa bakabiliriz, etmiyorsa dönüş yapar mısınız?

      Teşekkürler.

      • Devrim diyor ki:

        Merhabalar Hocam,

        Aynı sıkıntı ile bende karşılaştım, sorunun ne olabileceği konusunda araştırma yaparken bu makaleye rastladım, sorunu çözdünüz mü çözdüyseniz nasıl çözdüğünüzü paylaşabilirmisiniz. Teşekkürler.

  7. Guven diyor ki:

    Hocam bi de soyle bir durumla karsilastim.. Benim Devexpresde iki tane grid vievim var secili olan grid viewin Id-si 2.gridin SelecetParametresi olarak ayarlamak istiyorumm.. Bunu nasil yapabilirm acaba ? Tabi bunlar client tarafli calisacaklar )

  8. Hocam merhaba kolay gelsin ben şu an asp ile bi site tasarlıyorum.
    bi GridView e veritabanından verileri çekiyorum fakat verileri seçim yapamıyorum secerek seçili satırdaki verleri textboxlara almak istiyorum bu konuda yardımcı olabilir misiniz.

  9. Merve diyor ki:

    Hocam merhaba. Ben devexpress e yeni girdim. gridControl kullandım. gridControl e textEdit ten girdiğim verileri gridControl e aktardım. Bunu sql veritabanında turuyorum. Ekleme işleminde sorunum yok ama güncelleme yapmak istediğimde gridde seçili satırı yukardaki textEdit lere aktarsın değiştirdiğim güncelleme yapsın istiyorum. Ama grid den satır seçme konusunda sorun yaşıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 393 takipçiye katılın

